Mitt förhållande till mat

Jadu, det har aldrig varit bra. Jag tror jag nästan alltid haft en ätstörning. Inte för att jag kände mig särkillt tjock eller bantade, bara allmänt dåligt. Alltid sockersug och hetsätning. ALDRIG varit tjock. Alltid kallats smal, vad är jag nu, typ normal. Tråkig. vill kallas smal. När jag var liten hade jag pärlsockre under min säng för jag var så sötsugen fick inte äta godis på vardagar, då ville jag äta det extra mycket.

I 8an bröt det ut ordentligt. Jag köpte 20 paket kakor och åt nästan alla själv. Det får jag höra än idag.Gick inte upp nått i vikt. Jag och bästa åt chips, choklad och godis nästan varje dag. Vi baxade allt i olika mataffärer så det påverkade aldrig ekonomin;). 9an kom. Kände mig inte tjock. Tänkte att jag borde äta nyttigare. Började/försökte äta nyttigt men lyckades inte speciellt bra. Var smal, det var jag.

Sen kom 1an. Det var då det bröt ut. Började i en klass där jag itne längre tillhörde de topsmalaste. Okej jag var smal men en av mina kompisar är betydligt smalare. Jag och en annan i klassen bestämde oss för att nästan bara äta nyttigt och de varnade oss för ätstörningar och anorexia, det skrattade jag bort. Slutade äta godis och sånt nästan helt. Åt väl "normalt" typ, nyttigt och bra. Lite mycket mackor bara. Sa alltid "när jag vägre 55 ska jag böra banta"

Tillsist efter 1an i somras bestämde jag mig för att börja banta. När man inte går i skolan går det ganska lätt. Man måste inte ha energi när man bara ligger och solar hela dagarna. Gick från 53 till 48 ett tag. Okej 48 jag har jag bara vägt en dag men endå. NU när jag börjat 2an hare rasat. Jag har gått upp till 55 och stannat där. Är inte lika stark. Men vill så gärna. Veckorna åker förbi men kilona sitter kvar. När jag bli frisk ska jag starta igen. Främst ska jag satsa träning. Visst mat med men inte lika. Hellre träningsnarkoman än anorexia, right?




Till vänster är mitt ben när det var som smalast i 8an. Haha och kolla skillnaden liksom. desutom tog jag denna bild när jag höll på och bantade i somras. Så tänk er ännnu mer skillnad. Bilden är tagen när jag var i frankrike i somras. Då kunde jag springa varje dag.

</3



Kommentarer
Postat av: Alice

sv: Misosoppa köper man som pulver i små påsar som man rör ner i hett vatten. Tofu är gjort av sojabönor, finns i olika varianter. Finns att köpa typ över allt. c:

2010-10-27 @ 14:38:58
URL: http://cupidrimeswithstupid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0